Вебинари

Одржани вебинари

12.09.2024. - Измене у електронском евидентирању обрачуна ПДВ у Систему електронских фактура

Агенда:

  • Модул Збирне евиденције ПДВ;
  • Модул Појединачне евиденције ПДВ.

 

05.09.2024. - Одговори на честа питања корисника у вези са функционалностима верзије 3.9.2 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Статус субјекта и порески период;
  • Нове пореске категорије;
  • Остала честа питања.

29.08.2024. - Преглед најављених измена функционалности у складу са верзијом 3.9 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Нове пореске категорије S10 и S20, AE10 и AE20 уз одговарајуће шифре за примену пореских категорија за све електронске фактуре;
  • Статус субјекта и порески период;
  • Могућност уноса више банкарских рачуна на профилу компаније;
  • Преглед осталих измена и функционалности у оквиру СЕФ верзије 3.9.

22.08.2024. - Одговори на питања постављена током вебинара „Електронско фактурисање – измене и допуне прописа“

Агенда:

  • Одговори на најчешћа корисничка питања постављена током вебинара.

15.08.2024. - Електронско фактурисање – измене и допуне прописа

Агенда:

  • Измене и допуне Правилника о електронском фактурисању.

08.08.2024. - Функционалности и детаљи ажурирања 3.8 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Измена назива докумената на Систему електронских фактура;
  • Измена назива опције «Датум обрачуна ПДВ» у «Настанак ПДВ обавезе» код свих типова докумената на систему;
  • Спољни приказ електронске фактуре у PDF формату – сажети и проширени приказ;
  • Остали детаљи измена и исправки у оквиру верзије 3.8 на Систему електронских фактура. 

01.08.2024. - Одговори на најчешћа корисничка питања приликом електронског евидентирања ПДВ на Систем електронских фактура

Агенда:

  • Кориговање података унетих приликом електронског евидентирања ПДВ на Систему електронских фактура;
  • Смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ.

25.07.2024. - Унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систем електронских фактура у складу са актуелним упутством

Агенда:

  • Форма за унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура;
  • Обавезна поља приликом уноса података на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
  • Статуси унетих Појединачних евиденција ПДВ и кориговања.

18.07.2024. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и креирање XML датотека

Агенда:

  • Појашњења одређених недоумица корисника који Систему електронских фактура приступају путем апликативног интерфејса;
  • Одговори на питања корисника у вези са креирањем исправних XML датотека.

11.07.2024. - Конференција „У сусрет унапређењима Система електронских фактура” у Министарству финансија

Агенда:

  •  Увођење нових пореских категорија;
  •  Статус субјекта и порески период;
  •  Измене у секцији „Датум обрачуна ПДВ“;
  •  Унапређења Појединачне евиденције ПДВ;
  •  Унапређења Збирне евиденције ПДВ.

04.07.2024. - Измене на Систему електронских фактура у складу са ажурирањем 3.7

Агенда:

  • Генерисање података путем опције "Извези у CSV";
  • Преименовање лабеле на корисничком интерфејсу и у спољном приказу документа (PDF);
  • Нова "PublicApi" метода - тренутна везија Система електронских фактура;
  • Исправке на систему електронских фактура.

27.06.2024. - Одговори на питања корисника постављена током вебинара у вези са уносом података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Евидентирање смањења ПДВ на основу сторнирања електронске фактуре у оквиру Збирне евиденције ПДВ;
  • Евидентирање аванса за будући промет у Збирној евиденцији ПДВ;
  • Сторнирање авансног рачуна и унос у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура.

20.06.2024. - Најучесталије недоумице и грешке приликом оперативног рада на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Грешке на Порталу за електронску идентификацију - еИД;
  • Давање и измене овлашћења корисницима на Систему електронских фактура;
  • Нотификације и обавештења са Система електронских фактура;
  • Промене које имају утицај на коришћење Система електронских фактура.

13.06.2024. - Унос података у Збирну евиденцију ПДВ на СЕФ у складу са актуелним упутством

Агенда:

  • Форма за унос података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура;
  • Обавезна поља приликом уноса података на корисничком интерфејсу;
  • Статуси унетих Збирних евиденција ПДВ и кориговања.

06.06.2024. - Одговори на актуелна питања у вези са електронским евидентирањем обрачуна ПДВ на Систему електронских фактура постављена током вебинара

Агенда:

  • Кориговање Појединачне/Збирне евиденције ПДВ на Систему електронских фактура;
  • Смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ на Систему еФактура;
  • Издавање електронске фактуре и измена ПДВ на Систему електронских фактура.

30.05.2024. - Детаљи ажурирања 3.6.1 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Измена лабела на спољном приказу електронског документа на Систему електронских фактура – PDF приказ;
  • Приказ процента умањења и основице за умањење на нивоу ставке на спољном приказу електронског документа – PDF приказ.

23.05.2024. - Најчешће недоумице у вези са коришћењем Система електронских фактура и савети за поступање

Агенда:

  • Појашњење одређених типова грешака на Систему и начини за превазилажење;
  • Најчешће постављена питања корисника.

16.05.2024. - Поступања приликом уноса електронске евиденције обрачуна ПДВ на Систем електронских фактура - одговори на најчешћа питања корисника

Агенда:

  • Унос електронске евиденције обрачуна ПДВ и припадајући статуси у односу на измене;
  • Накнадно кориговање Збирне евиденције ПДВ/смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ;
  • Електронска фактура није издата до одређеног рока – поступања корисника.

09.05.2024. - Смернице за поступање приликом и након одбијања и сторнирања докумената на СЕФ-у

Агенда:

  • Одбијање докумената на Систему електронских фактура;
  • Одбијање/сторнирање фактуре која је регистрована у Централном регистру фактура;
  • Прихватање/одбијање документа и даља поступања.

25.04.2024. - Појашњење значења и решење одређених системских порука током коришћења СЕФ-а

Агенда:

  • Портал за електронску идентификацију – еИД и Квалификовани електронски сертификати;
  • Додавање, промене и истек корисничких улога на Систему електронских фактура;
  • Порука грешке при одабиру опције „Преузми све“ приликом преузимања документа на Систему еФактура;
  • Поруке грешака које се јављају приликом коришћења Апликативног интерфејса.

18.04.2024. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.6 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Измене на траци са филтерима на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
  • Промене везане за издавање свих типова докумената ка субјектима избрисаним са листе корисника Система еФактура;
  • Унос процента умањења на ставци фактуре на корисничком интерфејсу система.

11.04.2024. - Повезивања авансних рачуна са другим врстама докумената на корисничком интерфејсу Система електронских фактура

Агенда:

  • Креирање коначног рачуна са позивањем на авансни рачун који није издат кроз Систем електронских фактура, у складу са ЗЕФ;
  • Креирање коначног рачуна са позивањем на авансни рачун који јесте креиран у Систему еФактура;
  • Креирање документа о смањењу (књижног одобрења) на авансни рачун.

04.04.2024. - Корисни савети и различите врсте подешавања на корисничком интерфејсу Система електронских фактура

Агенда:

  • Додавање нове компаније (пронађи компанију, детаљи компаније, додавање ЦРФ администратора);
  • Подешавања докумената и регистара (бројач докумената, регистар партнера/роба и услуга);
  • API менаџмент и подешавања (swagger, кључ за аутентификацију);
  • Преузимање више докумената у облику PDF фајла на Систему електронских фактура.

28.03.2024. - Одговори на корисничка питања постављена током вебинара у вези са поступањима приликом коришћења Система електронских фактура

Агенда:

  • Датум издавања електронске фактуре и датум настанка пореске обавезе;
  • Питања рока за издавање електронске фактуре и даље поступање, у складу са прописима о електронском фактурисању;
  • Евидентирање обрачуна ПДВ у Појединачној и Збирној евиденцији ПДВ и евидентирање смањења обрачунатог ПДВ у Систему електронских фактура.

21.03.2024. - Статуси докумената и инструкције за кориснике током оперативног коришћења Система електронских фактура

Агенда:

  • Статуси „Одбијено“ и „Аутоматски одбијено“ на Систему електронских фактура и даље поступање са документима;
  • Статус документа „Грешка приликом слања“ на Систему еФактура;
  • Одговори на корисничка питања у вези са подешавањима и исправним издавањем докумената.

14.03.2024. - Поступање са авансним рачунима и сторнирање докумената на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Издавање авансних рачуна;
  • Сторнирање авансних рачуна;
  • Сторнирање фактуре.

07.03.2024. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.5.1 на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Детаљи функционалности и измена у оквиру ажурирања 3.5.1 на Систему електронских фактура.

29.02.2024. - Савети и инструкције за превазилажење одређених ситуација током коришћења СЕФ

Агенда:

  • Нерезиденти – пријава на Систем електронских фактура;
  • Појашњење значења и решење одређених типова грешака на Систему;
  • Обавеза регистровања задужења у ЦРФ - пријава рекламација и измена износа;
  • Опциона употреба XML валидатора и додатне информације у вези са изгледом XML датотека.

22.02.2024. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и опциона употреба XML валидатора

Агенда:

  • Појашњења одређених недоумица корисника који Систему еФактура приступају путем апликативног интерфејса;
  • Увођење тренутно опционе употребе XML валидатора.

08.02.2024. - Одговори на корисничка питања у вези са електронским евидентирањем обрачуна ПДВ на СЕФ-у

Агенда:

  • Поље „Прималац обрачунава ПДВ и додај обрачунати ПДВ“ на Систему еФактура;
  • ПДВ обавезе исказане на издатој електронској фактури;
  • Порески периоди и евидентирање у Систему електронских фактура;
  • Поље „Укупан износ накнаде/вредности“ у Појединачној евиденцији.

01.02.2024. - Демонстрација измена и детаљи ажурирања 3.5 на демо окружењу Система електронских фактура

Агенда:

  • Измене на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
  • Измене на приказу PDF документа;
  • Опциона валидација XML датотеке по свим правилима UBL-а;
  • Остале измене у оквиру ажурирања 3.5.

25.01.2024. - Одговори на актуелна корисничка питања у вези са поступањима приликом коришћења СЕФ

Агенда:

  • Продужeње корисничке улоге;
  • Издавање авансних рачуна;
  • Издавање документа о смањењу;
  • Прихватање/одбијање документа и даља поступања;
  • Изјава примаоца документа.

18.01.2024. - Коришћење Система електронских фактура након 01.01.2024 године

Агенда:

  • Одговори на најчешћа питања корисника.

11.01.2024. - Електронско фактурисање - Измене и допуне прописа

Агенда:

  • Измене и допуне Закона о електронском фактурисању;
  • Измене и допуне Правилника о електронском фактурисању;
  • Допуне Интерног техничког упутства.

28.12.2023. - Смернице за поступање приликом одбијања и сторнирања докумената на Систему електронских фактура

Агенда:

  • Поступања приликом одбијања докумената на Систему електронских фактура;
  • Поступања приликом сторнирања фактуре из претходног пореског периода;
  • Сторнирање и одбијање фактуре која је регистрована у Централном регистру фактура;
  • Остала питања постављена током вебинара.

21.12.2023. - Сторнирање докумената на Систему електронских фактура и одговори на питања корисника постављена током вебинара

Агенда:

  • Сторнирање авансног рачуна;
  • Сторнирање фактуре;
  • Прибављање изјаве од купца;
  • Остала питања постављена током вебинара.

13.12.2023. - Инструкције за поступање приликом регистрације специфичних корисника на Систем електронских фактура

Агенда:

  • Регистрација Пољопривредног газдинства;
  • Регистровање Стамбене заједнице;
  • Регистрација Нерезидената;
  • Рад пореских пуномоћника.

30.11.2023. - Представљање измена на систему - верзија 3.4.9. и одговори на најновија корисничка питања

Агенда:

  • Измене у позивању метода за преузимање идентификатора (ID) фактура;
  • Ажурирано ИТУ;
  • Сторнирање докумената;
  • Фактуре издате ино купцу;
  • Остала најновија корисничка питања.

23.11.2023. - Примери и смернице кроз достављена корисничка питања у вези са поступањем са одређеним типовима докумената приликом коришћења Система електронских фактура

Агенда:

  • Сторнирање одбијене фактуре;
  • Изјава купца;
  • Фактуре издате субјектима који нису регистровани на Систему еФактура, у складу са ЗЕФ;
  • Остала често постављана питања корисника.

16.11.2023. - Ажурирање 3.4.8 на Систему еФактура и одговори на корисничка питања постављена током вебинара

Агенда:

  • Ажурирање система, верзија 3.4.8 на продукционом и демо окружењу СЕФ;
  • Сторнирање фактуре и изјава купца;
  • Поврат новца купцу који је уплаћен авансно – Сторно авансног рачуна;
  • Честа питања корисника.

09.11.2023. - Инструкције корисницима у вези решавања одређених ситуација током оперативног коришћења Система еФактура

Агенда:

  • Инструкције корисницима за превазилажење одређених ситуација и достављање свих потребних и релевантних информација;
  • Документа у статусу „Слање“;
  • Документа у статусу „Грешка приликом слања“;
  • Преглед историје на документу;
  • Остали корисни савети.

02.11.2023. - Честа питања и недоумице корисника у вези са креирањем авансних рачуна и осталих типова докумената на Систему еФактура

Агенда:

  • Поврат аванса купцу;
  • Искоришћење дела аванса;
  • Издавање и поступање са типом документа Књижно одобрење;
  • Остала честа питања корисника.

26.10.2023. - Одговори на корисничка питања и смернице за поступање приликом коришћења Система еФактура

Агенда:

  • Одговори на конкретна питања корисника постављена током вебинара и смернице за поступање приликом коришћења Система еФактура.

19.10.2023. - Измене и примери ситуација у вези са коришћењем Система електронских фактура путем API сервиса и креирањем XML датотека

Агенда:

  • Генерисање и потешкоће при коришћењу API кључа;
  • XML примери и најчешће грешке при креирању електронских фактура;
  • Кратак преглед API документације;
  • Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру.

12.10.2023. - Корисне инструкције за решавање одређених ситуација током оперативног коришћења Система еФактура

Агенда:

- Инструкције корисницима за превазилажење и решавање одређених ситуација, као и смернице за достављање свих потребних и релевантних информација приликом пријаве проблема или насталих промена код субјеката.

 

05.10.2023. - Одговори на корисничка питања постављена током вебинара

Агенда:

- Информације и одговори на питања корисника постављена путем контакт форме током одржавања вебинара у организацији Министарства финансија.

28.09.2023. - Креирање различитих типова докумената на корисничком интерфејсу Система еФактура – демонстрација одговора на најчешће недоумице корисника

Агенда:

  • Демонстрација креирања документа Фактура;
  • Креирање документа Књижно одобрење (Документ о смањењу) по основу смањења фактуре;
  • Демонстрација креирања Књижног задужења (Документ о повећању);
  • Остале информације за кориснике Система еФактура.

22.09.2023. - Различити сценарији за повезивање авансног рачуна и других докумената на Систему еФактура

Агенда:

  • Креирање Коначног рачуна са позивањем на Авансни рачун који није прошао кроз Систем еФактура, у складу са ЗЕФ;
  • Креирање Коначног рачуна са позивањем на Авансни рачун који јесте креиран у Систему;
  • Креирање Књижног одобрења (Документа о смањењу) по основу смањења аванса.

14.09.2023. - Регистрација специфичних корисника на Систем еФактура и демонстрација одговора на оперативна питања

Агенда:

  • Регистровање добровољног корисника Система еФактура – Пољопривредно газдинство;
  • Регистровање стамбене заједнице на СЕФ;
  • Детаљи компаније – након промене података;
  • Додељивање овлашћења – унос нових корисника;
  • Додељивање овлашћења – улога је истекла.

07.09.2023. - Најчешће грешке приликом рада на Систему еФактура и инструкције за поступање

Агенда:

  • Најчешће грешке приликом рада на Систему еФактура и инструкције за поступање и решавање.

31.08.2023. - Преглед измена на Систему еФактура након ажурирања 3.4.4 и 3.4.5 на демо и продукционом окружењу

Агенда:

  • Функционалности и измене које су део ажурирања 3.4.4 и 3.4.5 на демо и продукционом кружењу Система еФактура.

 

27.07.2023. - Одговори на најчешћа питања корисника Система е-Фактура

Агенда:

  • Одговори на често постављана корисничка питања достављена током вебинара.

20.07.2023. - Одговори на најчешћа питања корисника Система е-Фактура

Агенда:

  • Одговори на најчешћа корисничка питања.

13.07.2023. - Инструкције за поступање приликом електронског евидентирања обрачуна ПДВ у Систему електронских фактура

Агенда:

  • Инструкције за поступање приликом електронског евидентирања ПДВ у Систему е-Фактура у складу са Правилником о електронском фактурисању.

06.07.2023. - Одговори на питања корисника

Агенда:

  • Одговори на често постављана питања корисника

28.06.2023. - Правилник о електронском фактурисању - преглед измена

Агенда:

  • Начин и поступак регистровања за приступ систему електронских фактура;
  • Начин приступања и коришћења система електронских фактура;
  • Начин примене стандарда електронског фактурисања;
  • Елементи електронске фактуре и прилози електронској фактури;
  • Начин и поступак електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност у систему електронских фактура;
  • Поступање у случају наступања привременог прекида у раду система електронских фактура;
  • Коришћење података из система електронских фактура;
  • Начин поступања Централног информационог посредника.

 

22.06.2023. - Представљање техничких измена које су део најновијег унапређења СЕФ

  • Агенда: 

    • Промењена логика приликом отказивања документа у статусу “Слање”
    • Статуси у оквиру прегледа улазних докумената
    • Измене система API нотификација
    • Нотификације за документа у статусу “Слање” и “Отказана“
    • Измене у оквиру документа „Интерно техничко упутство“
    • Најава садржаја и гостовања представника Министарства финансија на вебинару који ће бити одржан 27.06.2023. у сусрет почетку примене Правилника о електронском фактурисању, који ступа на снагу 01.07.2023.

 

15.06.2023. - Креирање исправних XML датотека и коришћење Система електронских фактура путем API сервиса

  • Агенда: 

    • XML примери
    • API документација
    • Примери најчешћих грешака приликом креирања XML датотеке
    • Неопходан сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру

 

08.06.2023. - Информације и инструкције за поступање приликом оперативног коришћења Система е-Фактура

  • Агенда: 

    • Прихватање одбијених докумената на Систему е-Фактура
    • Приказ фактура носиоца јавних набавки на Систему
    • Ажурирано упутство за коришћење XML датотека
    • Додатне информације и минималан сет за пријаву техничких проблема приликом коришћења Система е-Фактура

 

01.06.2023. - Демонстрација рада на корисничком интерфејсу Система електронских фактура

  • Агенда

    • Демонстрација креирања документа Фактура са истом пореском категоријом и различитим ПДВ стопама на Систему е-Фактура
    • Демонстрација креирања документа Књижно задужење које се референцира на документ који је послат/није послат путем Система
    • Измена калкулације вредности у Збирној евиденцији ПДВ на продукционом окружењу Система е-Фактура
    • Важне информације за кориснике и минималан сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру

25.05.2023. - Креирање докумената и оперативни рад на корисничком интерфејсу Система електронских фактура

  • Агенда: 

    • Демонстрација креирања документа Авансни рачун на Систему е-Фактура
    • Демонстрација креирања документа Коначни рачун који се референцира на један или више Авансних рачуна
    • Демонстрација креирања документа Књижно одобрење које се референцира на појединачни Авансни рачун
    • Измена калкулације вредности у Збирној евиденцији ПДВ на демо окружењу система
    • Претрага докумената на Систему е-Фактура

 

18.05.2023. - Одговори на најчешће постављена питања корисника

  • Агенда

    • Портал за електронску идентификацију грађана - инструкције за поступање у конкретним ситуацијама
    • ЦРФ - најчешће недоумице корисника
    • Креирање Авансног рачуна и Коначне фактуре
    • Издавање докумената учитавањем XML датотеке

 

11.05.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у Систему електронских фактура

  • Агенда

    • Унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систему е-Фактура
    • Измене у Појединачној евиденцији ПДВ на систему
    • Статуси Појединачне евиденције ПДВ на систему
    • Унос података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему е-Фактура
    • Статуси Збирне евиденције ПДВ на систему

 

04.05.2023. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.3 на демо окружењу Система електронских фактура

  • Агенда

    • Подешавање регистара на Систему е-фактура
    • Демонстрација креирања Књижног одобрења
    • Демонстрација креирања Књижног задужења
    • Преглед историје измена на документу

 

27.04.2023. - Одговори на често постављана питања корисника у вези са коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда

    • Подешавање регистара на Систему е-фактура
    • Демонстрација креирања Књижног одобрења
    • Демонстрација креирања Књижног задужења
    • Преглед историје измена на документу

 

20.04.2023. - Практична примена Закона о електронском фактурисању на Систему е-Фактура

  • Агенда

    • Обавезни елементи електронске фактуре
    • Обавеза издавања електронске фактуре - изузеци
    • Пореске категорије на Систему е-фактура
    • Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ на Систему електронских фактура
    • Корисници Система е-Фактура – Добровољни корисник

 

12.04.2023. - Одговори на најчешће постављена питања корисника у вези са коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда

    • Подешавање регистара на Систему е-фактура
    • Демонстрација креирања Књижног одобрења
    • Демонстрација креирања Књижног задужења
    • Преглед историје измена на документу

 

06.04.2023. - Оперативно коришћење интерфејса Система електронских фактура

  • Агенда

    • типови докумената
    • креирање контакта
    • демонстрација креирања докумената и слање купцу
    • демонстрација пријема докумената на корисничком налогу купца
    • променe статуса докумената
    • претраживање докумената

 

30.03.2023. - Коришћење Система електронских фактура - одговори на често постављана питања корисника

  • Агенда

    • Ко су корисници Система е-Фактура?
    • Типови докумената на Систему е-Фактура
    • Рокови за прихватање и одбијање докумената на СЕФ-у
    Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а на СЕФ-у

 

23.03.2023. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и креирање исправних XML датотека

  • Агенда

    • API документација
    • XML примери
    • Примери најчешћих грешака приликом креирања XML датотеке
    • Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру

 

16.03.2023. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.2 на продукционом и демо окружењу Система електронских фактура

  • Агенда

    • Укидање аутоматских и-мејл нотификација на демо верзији
    • Измене и исправке на API сервисима
    • Могућност уноса вредности за заокруживање износа фактуре
    • Остале измене у Систему

 

09.03.2023. - Регистровање на Порталу за електронску идентификацију грађана, пријава на Систем електронских фактура и инструкције за поступање у одређеним ситуацијама – одговори на питања корисника

  • Агенда

    • Портал за електронску идентификацију грађана – регистрација корисника
    • Пријава на Систем електронских фактура
    • Корисничке улоге на Систему
    • Одговори на често постављана питања корисника

 

02.03.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у систему електронских фактура, са примерима из праксе

  • Агенда

    • Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а (ЕЕО ПДВ)
    • Порески дужник
    • ЕЕО ПДВ-а за промет без накнаде
    • Врсте евиденција у систему електронских фактура и начин евидентирања ПДВ-а

 

23.02.2023. - Одговори на често постављена питања у вези са коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда

    • Систем електронских фактура и коришћење
    • Типови докумената на СЕФ-у
    • Пореске категорије и примери
    • Најчешћа питања и одговори

 

09.02.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у СЕФ-у, са конкретним примерима из праксе

  • Агенда

    • Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а (ЕЕО ПДВ)
    • Порески дужник
    • ЕЕО ПДВ-а у случају изузетка од обавезе издавања електронске фактуре или фискалног рачуна
    • ЕЕО ПДВ-a за промет без накнаде
    • Врсте евиденција у систему електронских фактура и начин евидентирања ПДВ-а

 

02.02.2023. - Препоруке за приступ СЕФ-у путем апликативног интерфејса, најчешћи изазови и инструкције

  • Агенда

    • Препоруке за рад на претраживачима
    • Најчешће грешке приликом приступа систему законских заступника нерезидената
    • Могући проблеми приликом приступа СЕФ-у осталих корисника
    • Проблеми приликом креирања и слања докумената кроз СЕФ
    • Упутство за пријаву проблема надлежним институцијама

 

26.01.2023. - Измене на СЕФ-у које су део ажурирања 3.1

  • Агенда

    • Омогућено креирање и слање коначног рачуна који се референцира на један или више авансних рачуна, без обзира на статусе одобравања повезаних авансних рачуна
    • Уведена валидација да авансни рачун не може бити сторниран уколико је везан за коначни рачун који није сторниран
    • Укинута могућност отказивања издате фактуре
    • Омогућено да се отказивање фактуре у ЦРФ-у ради при сторнирању фактуре, уместо при њеном одбијању
    • Омогућено да након акције одбијања фактуре, прималац фактуре може накнадно да одобри фактуру
    • Измењене су лабеле „Одобри“/“Одбаци“ у "Прихватање"/"Одбијање", и „Преузми“ у „Преузми PDF“

 

19.01.2023. - Питања и одговори у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда

    • Најчешћа питања корисника у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура и одговори

12.01.2023. - Законска обавеза коришћења СЕФ, регистрација, пријава, додавање нових корисника и субјеката на Систем електронских фактура

  • Агенда

    • Ко је у складу са ЗоЕФ у обавези да користи СЕФ?• представљање појединачних секција на командној табли
    • Провера података у надлежним институцијама
    • Регистрација на Порталу за електронску идентификацију грађана
    • Пријава на Порталу за електронску идентификацију грађана
    • Пријава законског заступника на Систем електронских фактура - за све типове субјеката
    • Додавање нових корисника на кориснички налог субјекта
    • Додавање нове компаније
    • Одговори на најчешћа питања корисника

29.11.2022. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура

  • Агенда

    • пријава на СЕФ
    • представљање појединачних секција на командној табли
    • типови докумената
    • креирање контакта
    • демонстрација креирања фактуре и слање купцу
    • креирање авансног рачуна
    • креирање књижног одобрења/задужења
    • демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
    • променe статуса докумената
    • претраживање докумената
    • подешавања

22.12.2022. - Регистрација, пријава, додавање нових корисника и субјеката на Систем електронских фактура

  • Агенда

    • Провера података у надлежним институцијама
    • Регистрација на Порталу за електронску идентификацију грађана
    • Пријава на Порталу за електронску идентификацију грађана
    • Пријава законског заступника на Систем електронских фактура - за све типове субјеката
    • Додавање нових корисника на кориснички налог субјекта
    • Додавање нове компаније
    • Одговори на најчешћа питања корисника

15.12.2022. - Посебна обавеза електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност - појединачна и збирна евиденција

  • Агенда

    • Посебна обавеза електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност - појединачна и збирна евиденција

08.12.2022. - Представљање нових функционалности и промена које су део ажурирања демо окружења СЕФ - 3.0

  • Агенда

    • Филтрирање ID бројева улазних и излазних фактура по „Статусу“ и „Датуму од/до“
    • Измењена логика око одабира повезаних фактура за књижно задужење и књижно одобрење
    • Филтрирање ID бројева фактура носиоцa јавне набавке по „Статусу“ и „Датуму од/до“
    • "Датум доспећа" више није обавезан елемент
    • Могућност контроле регистрације обавезе у ЦРФ код увоза XML датотеке кроз СЕФ апликацију
    • Унапређена функционалност детекције уколико корисник више пута пошаље фактуру са истим RequestID
    • Уклоњена могућност аутоматског слања у ЦРФ, у случају рада помоћу API сервиса
    • „Pop-up“ за пун назив субјекта
    • Интерно техничко упутствo - верзија од 05.12.2022.
    • Остале исправке и унапређења

01.12.2022. - Примери ситуација у вези са коришћењем Система електронских фактура путем API сервиса и креирањем XML датотека

  • Агенда

    • Ограничење броја API позива
    • Укидање аутоматске опције за слање фактура у ЦРФ преко API сервиса
    • Генерисање и потешкоће при коришћењу API кључа
    • XML примери и најчешће грешке при креирању електронских фактура
    • API документација
    • API нотификације
    • Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру
    • Корисни линкови

24.11.2022. - Предуслови и кораци приликом пријаве на СЕФ и адекватно поступање у конкретним ситуацијама из праксе

  • Агенда

    • Неопходност поседовања квалификованог електронског сертификата или параметара за приступ мобилној апликацији ConsentID
    • Потврда електронског идентитета преко еИД
    • Исправност података о привредном субјекту и законском заступнику у надлежним регистрима
    • Отварање налога на СЕФ-у одабиром исправног типа субјекта
    • Процедура приступа СЕФ у случајевима промене законског заступника
    • Додавањe нових корисника на СЕФ и најчешћи изазови у пракси
    • Примери различитих типова докумената на СЕФ-у
    • Креирање авансног рачуна и повезивање са коначном фактуром
    • Креирање фактуре са „АЕ“ категоријом
    • Коришћење пореске категорије „N“ - aнулирање

17.11.2022. - Рад са Системом е-Фактура преко API сервиса и креирање валидних XML датотека

  • Агенда

    • Врсте стандарда
    • Тумачење стандарда и њихове разлике
    • Тумачење ажуриране спецификације стандарда
    • Типови докумената
    • Структура XML датотеке - битни делови фактуре
    • Екстензије
    • Појам пореских категорија
    • Пример пореских категорија
    • Коначни рачун са стандардизованом екстензијом
    • Фактура у валути
    • API - евиденција ПДВ-а
    • API - нотификације
    • API - остало
    • Корисни линкови

10.11.2022. - Најчешћи изазови приликом коришћења СЕФ-а и инструкције за поступање у циљу решавања

  • Агенда

    • инструкције за регистровање на СЕФ, у зависности од типа субјекта
    • проблеми приликом пријаве законског заступника на СЕФ, примери и решења
    • проблеми приликом додавања нових корисника, примери и решења
    • проблеми приликом издавања документа, примери и решења
    • проблеми приликом регистрације обавеза у ЦРФ, примери и решења
    • инструкције за поступање у случају припајања или промене типа субјеката
    • упутство за пријаву проблема Контакт центру за СЕФ, у циљу достављања комплетних информација ради ефикаснијег решавања
    • корисни линкови

04.11.2022. - Питања и одговори у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда

    • Најчешћа питања корисника у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура и одговори

27.10.2022. - Рад са Системом е-Фактура преко API сервиса и креирање валидних XML-ова према стандарду

  • Агенда

    • Врсте стандарда
    • Тумачење стандарда и њихове разлике
    • Тумачење ажуриране спецификације стандарда
    • Типови докумената
    • Структура XML датотеке - битни делови фактуре
    • Екстензије
    • Појам пореских категорија
    • Пример пореских категорија
    • Коначни рачун са стандардизованом екстензијом
    • Фактура у валути
    • Најчешће грешке у оквиру XML датотека
    • Корисни линкови
    • Кратак преглед API документације
    • Нотификације
    • Питања и одговори

20.10.2022. - Оперативно коришћење Система електронских фактура

  • Агенда

    • Начини креирања излазних докумената
    • Креирање излазног документа коришћењем корисничког интерфејса
    • Типови докумената
    • Креирање и слање авансног рачуна
    • Креирање фактуре са приложеном документацијом и слање
    • Креирање књижног одобрења и књижног задужења
    • Статуси излазних докумената и њихове промене
    • Пријем докумената на страни дужника
    • Статуси улазних докумената и њихове промене
    • Претраживање докумената
    • Појединачна и збирна евиденција ПДВ-а

11.10.2022. - Регистровање налога и пријава на еИД, преузимање апликације ConsentID, унос параметара и активација

  • Агенда:

    • Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију (еИД)
    • Пријава на еИД путем квалификованог електронског сертификата
    • Преузимање апликације ConsentID, унос параметара и активација апликације
    • Пријава на еИД путем апликације ConsentID
    • Питања и одговори

04.10.2022. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура

  • Агенда:

    • представљање појединачних секција на командној табли
    • типови докумената
    • демонстрација формирања излазног документа, са приложеном документацијом и слање купцу
    • креирање авансног рачуна
    • креирање књижног одобрења/задужења
    • демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
    • променe статуса докумената
    • претраживање докумената

27.09.2022. - Питања и одговори у вези са регистрацијом на еИД, пријавом на СЕФ и додавањем корисничких улога

  • Агенда:

    • Објашњење процедуре регистровања налога на Порталу за електронску идентификацију
    • Пријава путем квалификованог електронског сертификата или мобилне апликације ConsentID
    Пријава на Систем електронских фактура по којој искључиво законски заступник региструје налог субјектa на СЕФ-у
     

20.09.2022. - Преузимање ConsentID апликације, унос параметара, активација апликације и демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура

  • Агенда:

    • инсталација и покретање ConsentID апликације
    • представљање појединачних секција на командној табли
    • одабир типа документа
    • демонстрација формирања излазног документа, са приложеном документацијом и слање купцу
    • креирање књижног одобрења/задужења
    • демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
    • променe статуса докумената
    • претраживање докумената

13.09.2022. - Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију, пријава на Систем електронских фактура и додељивање корисничких улога

  • Агенда:

    • Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију (еИД);
    • Пријава на Порталу за електронску идентификацију квалификованим електронским сертификатом или преко апликације ConsentID;
    • Регистровање налога субјекта на Систему е-Фактура;
    • Додељивање корисничких улога у оквиру субјекта на Систему е-Фактура;

21.04.2022. - Нове функционалности у Систему електронских фактура

  • Агенда:

    • Измена обрачуна ПДВ-а
    • Измене попуста на нивоу ставке
    • Нове пореске категорије
    • Измене књижног одобрења/књижног задужења
    • Авансни рачун – измене ставки
    • Измена на нивоу коначног рачуна
    • Појединачна евиденција ПДВ-а
    • Збирна евиденција ПДВ-а
    • Приказ фактура носиоца Јавних набавки
    • Подешавања информационог посредника

18.04.2022. - Снимак обуке за кориснике јавног сектора

  • Агенда:

    • Министарство финансија у сарадњи са НАЛЕД-ом организовано је 18. априла завршну обуку поводом почетка примене система електронских фактура за кориснике јавног сектора.Учесници су упознати како са правним оквиром примене електронских фактура, тако и са могућностима ажурираног система електронског фактурисања, начином коришћења те најчешћим сценаријима за слање и пријем електронских фактура између различитих актера.

31.03.2022. - Најчешће постављена питања (други део)

  • Агенда:

    • Регистрација/пријава на еИД
    • Отварање налога на Систему еФактура
    • Додељивање овлашћења у СЕФ-у и прихватање корисничких улога
    • Коришћење СЕФ-а
    • Правни оквир

     

24.03.2022. - Вебинар поводом покретања Система еФактура у јавном сектору

  • Агенда:

    I Пријава на Систем еФактура
    • Пријава путем квалификованог електронског сертификата
    • Пријава путем двофакторске аутентикације

    II Коришћење Система еФактура
    • Подешавања у Систему еФактура
    • Типови докумената који се могу размењивати путем Система еФактура
    • Креирање улазних документа
    • Начин пријема докумената на корисничком налогу купца
    • Претрага докумената
    • Додавање и слање прилога путем Система еФактура

24.02.2022. - Повезаност и разлике између СЕФ-а и СУФ-а

  • Агенда:

    • Шта је Систем електронских фактура, а шта Систем за управљање фактурама?
    • Интеграција између СЕФ-а и СУФ-а
    • Ко су корисници СЕФ-а, а ко корисници СУФ-а?
    • Предуслови за коришћење СЕФ-а и СУФ-а
    • Начини регистрације и пријаве на СЕФ и СУФ
    • Рад у Систему за управљање фактурама
    • Креирање излазних електронских фактура у СЕФ-у и уношење улазних фактура у Систем за управљање фактурама
    • Повезивање система са рачуноводственим програмима

11.02.2022. - Коришћење Система електронских фактура

  • Агенда:

    • Функционалности појединачних тастера на командној табли
    • Подешавања у Систему еФактура
    • Типови докумената који се могу размењивати посредством Система Е-фактура
    • Креирање излазних докумената
    • Увоз улазног документа
    • Начин пријема документа на корисничком налогу купца
    • Претрага докумената

04.02.2022. - Најчешће постављена питања и одговори у вези са коришћењем Система електронских фактура

  • Агенда:

    • Кроз овај вебинар дати су одговори на најчешће постављена питања о регистрацији на еИД и Систем еФактура, додељивању овлашћења у СЕФ-у, коришћењу електронских фактура. Такође, током вебинара одговорили смо и на техничка и правна питања у вези са коришћењем Система електронских фактура.

28.01.2022. - Регистрација на Систему е-Фактура, додељивање овлашћења и пријава нових корисника

  • Агенда:

    • Генерисање параметара за регистрацију на Порталу за електронску идентификацију
    • Сертификациона тела
    • Регистрација квалификованим електронским сертификатом;
    • Регистрација двофакторском аутентикацијом
    • Пријава квалификованим електронским сертификатом и двофакторском аутентикацијом
    • Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат јавног сектора
    • Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат приватног сектора
    • Отварање налога за добровољне кориснике Система е-Фактура
    • Додељивање овлашћења на Систему Е-фактура и пријава нових корисника

01.12.2021. - Обука поводом покретања е-Фактуре у јавном сектору

  • Агенда:

    • Министарство финансија у сарадњи са Националном алијанском за локални економски развој (НАЛЕД) организовало је 1. децембра 2021. године у Палати Србија завршну обуку поводом покретања е-Фактура у јавном сектору за локалне самоуправе, локална јавна предузећа и установе.На обуци су представљене кључне новине и предности које за локалне самоуправе доноси нови Закон о електронском фактурисању. Учесници обуке су се упознали са могућностима електронског система, начином коришћења и најчешћим сценаријима за слање и пријем електронских фактура између различитих актера. Догађај је отворио министар финансија Синиша Мали.

19.11.2021. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система Е-фактура

  • Агенда:

    • Учесници вебинара су детаљно информисани о функционалностима појединачних тастера на командној табли, типовима докумената који се могу размењивати посредством Система Е-фактура, начину креирања излазног документа (фактуре), начину креирања књижног одобрења, начину како се књижно одобрење референцира на изворну фактуру, начину извоза улазног документа, могућнотима додавања и слања прилога, начину пријема документа на корисничком налогу купца, статусима који се додељују документима, параметрима по којима је могуће вршити претрагу докумената.

04.11.2021. - Повезивање на Систем Е-фактура путем АПИ сервиса, генерисање АПИ кључа, XМЛ валидација

Агенда:

          • пријава на Систем Е-фактура
          • генерисање API кључа и приступ „swagger“ документацији
          • структура API сервиса
          • нотификације о изменама
          • увод у „UBL 2.1“ стандард XML формата

28.10.2021. - Регистрација на Систему Е-фактура и додељивање овлашћења унутар компаније

  • Агенда:

    • Пријава квалификованим електронским сертификатом
    • Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат јавног сектора
    • Пријава двофакторском аутентикацијом
    • Отварање налога за компанију на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат приватног сектора
    • Отварање налога за добровољне кориснике Система е-фактура
    • Додељивање овлашћења унутар компаније на Систему Е-фактура, након регистрације