Одржани вебинари
12.09.2024. - Измене у електронском евидентирању обрачуна ПДВ у Систему електронских фактура
Агенда:
- Модул Збирне евиденције ПДВ;
- Модул Појединачне евиденције ПДВ.
05.09.2024. - Одговори на честа питања корисника у вези са функционалностима верзије 3.9.2 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Статус субјекта и порески период;
- Нове пореске категорије;
- Остала честа питања.
29.08.2024. - Преглед најављених измена функционалности у складу са верзијом 3.9 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Нове пореске категорије S10 и S20, AE10 и AE20 уз одговарајуће шифре за примену пореских категорија за све електронске фактуре;
- Статус субјекта и порески период;
- Могућност уноса више банкарских рачуна на профилу компаније;
- Преглед осталих измена и функционалности у оквиру СЕФ верзије 3.9.
22.08.2024. - Одговори на питања постављена током вебинара „Електронско фактурисање – измене и допуне прописа“
Агенда:
- Одговори на најчешћа корисничка питања постављена током вебинара.
15.08.2024. - Електронско фактурисање – измене и допуне прописа
Агенда:
- Измене и допуне Правилника о електронском фактурисању.
08.08.2024. - Функционалности и детаљи ажурирања 3.8 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Измена назива докумената на Систему електронских фактура;
- Измена назива опције «Датум обрачуна ПДВ» у «Настанак ПДВ обавезе» код свих типова докумената на систему;
- Спољни приказ електронске фактуре у PDF формату – сажети и проширени приказ;
- Остали детаљи измена и исправки у оквиру верзије 3.8 на Систему електронских фактура.
01.08.2024. - Одговори на најчешћа корисничка питања приликом електронског евидентирања ПДВ на Систем електронских фактура
Агенда:
- Кориговање података унетих приликом електронског евидентирања ПДВ на Систему електронских фактура;
- Смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ.
25.07.2024. - Унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систем електронских фактура у складу са актуелним упутством
Агенда:
- Форма за унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура;
- Обавезна поља приликом уноса података на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
- Статуси унетих Појединачних евиденција ПДВ и кориговања.
18.07.2024. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и креирање XML датотека
Агенда:
- Појашњења одређених недоумица корисника који Систему електронских фактура приступају путем апликативног интерфејса;
- Одговори на питања корисника у вези са креирањем исправних XML датотека.
11.07.2024. - Конференција „У сусрет унапређењима Система електронских фактура” у Министарству финансија
Агенда:
- Увођење нових пореских категорија;
- Статус субјекта и порески период;
- Измене у секцији „Датум обрачуна ПДВ“;
- Унапређења Појединачне евиденције ПДВ;
- Унапређења Збирне евиденције ПДВ.
04.07.2024. - Измене на Систему електронских фактура у складу са ажурирањем 3.7
Агенда:
- Генерисање података путем опције "Извези у CSV";
- Преименовање лабеле на корисничком интерфејсу и у спољном приказу документа (PDF);
- Нова "PublicApi" метода - тренутна везија Система електронских фактура;
- Исправке на систему електронских фактура.
27.06.2024. - Одговори на питања корисника постављена током вебинара у вези са уносом података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура
Агенда:
- Евидентирање смањења ПДВ на основу сторнирања електронске фактуре у оквиру Збирне евиденције ПДВ;
- Евидентирање аванса за будући промет у Збирној евиденцији ПДВ;
- Сторнирање авансног рачуна и унос у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура.
20.06.2024. - Најучесталије недоумице и грешке приликом оперативног рада на Систему електронских фактура
Агенда:
- Грешке на Порталу за електронску идентификацију - еИД;
- Давање и измене овлашћења корисницима на Систему електронских фактура;
- Нотификације и обавештења са Система електронских фактура;
- Промене које имају утицај на коришћење Система електронских фактура.
13.06.2024. - Унос података у Збирну евиденцију ПДВ на СЕФ у складу са актуелним упутством
Агенда:
- Форма за унос података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему електронских фактура;
- Обавезна поља приликом уноса података на корисничком интерфејсу;
- Статуси унетих Збирних евиденција ПДВ и кориговања.
06.06.2024. - Одговори на актуелна питања у вези са електронским евидентирањем обрачуна ПДВ на Систему електронских фактура постављена током вебинара
Агенда:
- Кориговање Појединачне/Збирне евиденције ПДВ на Систему електронских фактура;
- Смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ на Систему еФактура;
- Издавање електронске фактуре и измена ПДВ на Систему електронских фактура.
30.05.2024. - Детаљи ажурирања 3.6.1 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Измена лабела на спољном приказу електронског документа на Систему електронских фактура – PDF приказ;
- Приказ процента умањења и основице за умањење на нивоу ставке на спољном приказу електронског документа – PDF приказ.
23.05.2024. - Најчешће недоумице у вези са коришћењем Система електронских фактура и савети за поступање
Агенда:
- Појашњење одређених типова грешака на Систему и начини за превазилажење;
- Најчешће постављена питања корисника.
16.05.2024. - Поступања приликом уноса електронске евиденције обрачуна ПДВ на Систем електронских фактура - одговори на најчешћа питања корисника
Агенда:
- Унос електронске евиденције обрачуна ПДВ и припадајући статуси у односу на измене;
- Накнадно кориговање Збирне евиденције ПДВ/смањење ПДВ у оквиру Збирне евиденције ПДВ;
- Електронска фактура није издата до одређеног рока – поступања корисника.
09.05.2024. - Смернице за поступање приликом и након одбијања и сторнирања докумената на СЕФ-у
Агенда:
- Одбијање докумената на Систему електронских фактура;
- Одбијање/сторнирање фактуре која је регистрована у Централном регистру фактура;
- Прихватање/одбијање документа и даља поступања.
25.04.2024. - Појашњење значења и решење одређених системских порука током коришћења СЕФ-а
Агенда:
- Портал за електронску идентификацију – еИД и Квалификовани електронски сертификати;
- Додавање, промене и истек корисничких улога на Систему електронских фактура;
- Порука грешке при одабиру опције „Преузми све“ приликом преузимања документа на Систему еФактура;
- Поруке грешака које се јављају приликом коришћења Апликативног интерфејса.
18.04.2024. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.6 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Измене на траци са филтерима на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
- Промене везане за издавање свих типова докумената ка субјектима избрисаним са листе корисника Система еФактура;
- Унос процента умањења на ставци фактуре на корисничком интерфејсу система.
11.04.2024. - Повезивања авансних рачуна са другим врстама докумената на корисничком интерфејсу Система електронских фактура
Агенда:
- Креирање коначног рачуна са позивањем на авансни рачун који није издат кроз Систем електронских фактура, у складу са ЗЕФ;
- Креирање коначног рачуна са позивањем на авансни рачун који јесте креиран у Систему еФактура;
- Креирање документа о смањењу (књижног одобрења) на авансни рачун.
04.04.2024. - Корисни савети и различите врсте подешавања на корисничком интерфејсу Система електронских фактура
Агенда:
- Додавање нове компаније (пронађи компанију, детаљи компаније, додавање ЦРФ администратора);
- Подешавања докумената и регистара (бројач докумената, регистар партнера/роба и услуга);
- API менаџмент и подешавања (swagger, кључ за аутентификацију);
- Преузимање више докумената у облику PDF фајла на Систему електронских фактура.
28.03.2024. - Одговори на корисничка питања постављена током вебинара у вези са поступањима приликом коришћења Система електронских фактура
Агенда:
- Датум издавања електронске фактуре и датум настанка пореске обавезе;
- Питања рока за издавање електронске фактуре и даље поступање, у складу са прописима о електронском фактурисању;
- Евидентирање обрачуна ПДВ у Појединачној и Збирној евиденцији ПДВ и евидентирање смањења обрачунатог ПДВ у Систему електронских фактура.
21.03.2024. - Статуси докумената и инструкције за кориснике током оперативног коришћења Система електронских фактура
Агенда:
- Статуси „Одбијено“ и „Аутоматски одбијено“ на Систему електронских фактура и даље поступање са документима;
- Статус документа „Грешка приликом слања“ на Систему еФактура;
- Одговори на корисничка питања у вези са подешавањима и исправним издавањем докумената.
14.03.2024. - Поступање са авансним рачунима и сторнирање докумената на Систему електронских фактура
Агенда:
- Издавање авансних рачуна;
- Сторнирање авансних рачуна;
- Сторнирање фактуре.
07.03.2024. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.5.1 на Систему електронских фактура
Агенда:
- Детаљи функционалности и измена у оквиру ажурирања 3.5.1 на Систему електронских фактура.
29.02.2024. - Савети и инструкције за превазилажење одређених ситуација током коришћења СЕФ
Агенда:
- Нерезиденти – пријава на Систем електронских фактура;
- Појашњење значења и решење одређених типова грешака на Систему;
- Обавеза регистровања задужења у ЦРФ - пријава рекламација и измена износа;
- Опциона употреба XML валидатора и додатне информације у вези са изгледом XML датотека.
22.02.2024. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и опциона употреба XML валидатора
Агенда:
- Појашњења одређених недоумица корисника који Систему еФактура приступају путем апликативног интерфејса;
- Увођење тренутно опционе употребе XML валидатора.
08.02.2024. - Одговори на корисничка питања у вези са електронским евидентирањем обрачуна ПДВ на СЕФ-у
Агенда:
- Поље „Прималац обрачунава ПДВ и додај обрачунати ПДВ“ на Систему еФактура;
- ПДВ обавезе исказане на издатој електронској фактури;
- Порески периоди и евидентирање у Систему електронских фактура;
- Поље „Укупан износ накнаде/вредности“ у Појединачној евиденцији.
01.02.2024. - Демонстрација измена и детаљи ажурирања 3.5 на демо окружењу Система електронских фактура
Агенда:
- Измене на корисничком интерфејсу Система електронских фактура;
- Измене на приказу PDF документа;
- Опциона валидација XML датотеке по свим правилима UBL-а;
- Остале измене у оквиру ажурирања 3.5.
25.01.2024. - Одговори на актуелна корисничка питања у вези са поступањима приликом коришћења СЕФ
Агенда:
- Продужeње корисничке улоге;
- Издавање авансних рачуна;
- Издавање документа о смањењу;
- Прихватање/одбијање документа и даља поступања;
- Изјава примаоца документа.
18.01.2024. - Коришћење Система електронских фактура након 01.01.2024 године
Агенда:
- Одговори на најчешћа питања корисника.
11.01.2024. - Електронско фактурисање - Измене и допуне прописа
Агенда:
- Измене и допуне Закона о електронском фактурисању;
- Измене и допуне Правилника о електронском фактурисању;
- Допуне Интерног техничког упутства.
28.12.2023. - Смернице за поступање приликом одбијања и сторнирања докумената на Систему електронских фактура
Агенда:
- Поступања приликом одбијања докумената на Систему електронских фактура;
- Поступања приликом сторнирања фактуре из претходног пореског периода;
- Сторнирање и одбијање фактуре која је регистрована у Централном регистру фактура;
- Остала питања постављена током вебинара.
21.12.2023. - Сторнирање докумената на Систему електронских фактура и одговори на питања корисника постављена током вебинара
Агенда:
- Сторнирање авансног рачуна;
- Сторнирање фактуре;
- Прибављање изјаве од купца;
- Остала питања постављена током вебинара.
13.12.2023. - Инструкције за поступање приликом регистрације специфичних корисника на Систем електронских фактура
Агенда:
- Регистрација Пољопривредног газдинства;
- Регистровање Стамбене заједнице;
- Регистрација Нерезидената;
- Рад пореских пуномоћника.
30.11.2023. - Представљање измена на систему - верзија 3.4.9. и одговори на најновија корисничка питања
Агенда:
- Измене у позивању метода за преузимање идентификатора (ID) фактура;
- Ажурирано ИТУ;
- Сторнирање докумената;
- Фактуре издате ино купцу;
- Остала најновија корисничка питања.
23.11.2023. - Примери и смернице кроз достављена корисничка питања у вези са поступањем са одређеним типовима докумената приликом коришћења Система електронских фактура
Агенда:
- Сторнирање одбијене фактуре;
- Изјава купца;
- Фактуре издате субјектима који нису регистровани на Систему еФактура, у складу са ЗЕФ;
- Остала често постављана питања корисника.
16.11.2023. - Ажурирање 3.4.8 на Систему еФактура и одговори на корисничка питања постављена током вебинара
Агенда:
- Ажурирање система, верзија 3.4.8 на продукционом и демо окружењу СЕФ;
- Сторнирање фактуре и изјава купца;
- Поврат новца купцу који је уплаћен авансно – Сторно авансног рачуна;
- Честа питања корисника.
09.11.2023. - Инструкције корисницима у вези решавања одређених ситуација током оперативног коришћења Система еФактура
Агенда:
- Инструкције корисницима за превазилажење одређених ситуација и достављање свих потребних и релевантних информација;
- Документа у статусу „Слање“;
- Документа у статусу „Грешка приликом слања“;
- Преглед историје на документу;
- Остали корисни савети.
02.11.2023. - Честа питања и недоумице корисника у вези са креирањем авансних рачуна и осталих типова докумената на Систему еФактура
Агенда:
- Поврат аванса купцу;
- Искоришћење дела аванса;
- Издавање и поступање са типом документа Књижно одобрење;
- Остала честа питања корисника.
26.10.2023. - Одговори на корисничка питања и смернице за поступање приликом коришћења Система еФактура
Агенда:
- Одговори на конкретна питања корисника постављена током вебинара и смернице за поступање приликом коришћења Система еФактура.
19.10.2023. - Измене и примери ситуација у вези са коришћењем Система електронских фактура путем API сервиса и креирањем XML датотека
Агенда:
- Генерисање и потешкоће при коришћењу API кључа;
- XML примери и најчешће грешке при креирању електронских фактура;
- Кратак преглед API документације;
- Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру.
12.10.2023. - Корисне инструкције за решавање одређених ситуација током оперативног коришћења Система еФактура
Агенда:
- Инструкције корисницима за превазилажење и решавање одређених ситуација, као и смернице за достављање свих потребних и релевантних информација приликом пријаве проблема или насталих промена код субјеката.
05.10.2023. - Одговори на корисничка питања постављена током вебинара
Агенда:
- Информације и одговори на питања корисника постављена путем контакт форме током одржавања вебинара у организацији Министарства финансија.
28.09.2023. - Креирање различитих типова докумената на корисничком интерфејсу Система еФактура – демонстрација одговора на најчешће недоумице корисника
Агенда:
- Демонстрација креирања документа Фактура;
- Креирање документа Књижно одобрење (Документ о смањењу) по основу смањења фактуре;
- Демонстрација креирања Књижног задужења (Документ о повећању);
- Остале информације за кориснике Система еФактура.
22.09.2023. - Различити сценарији за повезивање авансног рачуна и других докумената на Систему еФактура
Агенда:
- Креирање Коначног рачуна са позивањем на Авансни рачун који није прошао кроз Систем еФактура, у складу са ЗЕФ;
- Креирање Коначног рачуна са позивањем на Авансни рачун који јесте креиран у Систему;
- Креирање Књижног одобрења (Документа о смањењу) по основу смањења аванса.
14.09.2023. - Регистрација специфичних корисника на Систем еФактура и демонстрација одговора на оперативна питања
Агенда:
- Регистровање добровољног корисника Система еФактура – Пољопривредно газдинство;
- Регистровање стамбене заједнице на СЕФ;
- Детаљи компаније – након промене података;
- Додељивање овлашћења – унос нових корисника;
- Додељивање овлашћења – улога је истекла.
07.09.2023. - Најчешће грешке приликом рада на Систему еФактура и инструкције за поступање
Агенда:
- Најчешће грешке приликом рада на Систему еФактура и инструкције за поступање и решавање.
31.08.2023. - Преглед измена на Систему еФактура након ажурирања 3.4.4 и 3.4.5 на демо и продукционом окружењу
Агенда:
- Функционалности и измене које су део ажурирања 3.4.4 и 3.4.5 на демо и продукционом кружењу Система еФактура.
27.07.2023. - Одговори на најчешћа питања корисника Система е-Фактура
Агенда:
- Одговори на често постављана корисничка питања достављена током вебинара.
20.07.2023. - Одговори на најчешћа питања корисника Система е-Фактура
Агенда:
- Одговори на најчешћа корисничка питања.
13.07.2023. - Инструкције за поступање приликом електронског евидентирања обрачуна ПДВ у Систему електронских фактура
Агенда:
- Инструкције за поступање приликом електронског евидентирања ПДВ у Систему е-Фактура у складу са Правилником о електронском фактурисању.
06.07.2023. - Одговори на питања корисника
Агенда:
- Одговори на често постављана питања корисника
28.06.2023. - Правилник о електронском фактурисању - преглед измена
Агенда:
- Начин и поступак регистровања за приступ систему електронских фактура;
- Начин приступања и коришћења система електронских фактура;
- Начин примене стандарда електронског фактурисања;
- Елементи електронске фактуре и прилози електронској фактури;
- Начин и поступак електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност у систему електронских фактура;
- Поступање у случају наступања привременог прекида у раду система електронских фактура;
- Коришћење података из система електронских фактура;
- Начин поступања Централног информационог посредника.
22.06.2023. - Представљање техничких измена које су део најновијег унапређења СЕФ
-
Агенда:
• Промењена логика приликом отказивања документа у статусу “Слање”
• Статуси у оквиру прегледа улазних докумената
• Измене система API нотификација
• Нотификације за документа у статусу “Слање” и “Отказана“
• Измене у оквиру документа „Интерно техничко упутство“
• Најава садржаја и гостовања представника Министарства финансија на вебинару који ће бити одржан 27.06.2023. у сусрет почетку примене Правилника о електронском фактурисању, који ступа на снагу 01.07.2023.
15.06.2023. - Креирање исправних XML датотека и коришћење Система електронских фактура путем API сервиса
-
Агенда:
• XML примери
• API документација
• Примери најчешћих грешака приликом креирања XML датотеке
• Неопходан сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру
08.06.2023. - Информације и инструкције за поступање приликом оперативног коришћења Система е-Фактура
-
Агенда:
• Прихватање одбијених докумената на Систему е-Фактура
• Приказ фактура носиоца јавних набавки на Систему
• Ажурирано упутство за коришћење XML датотека
• Додатне информације и минималан сет за пријаву техничких проблема приликом коришћења Система е-Фактура
01.06.2023. - Демонстрација рада на корисничком интерфејсу Система електронских фактура
- Агенда:
• Демонстрација креирања документа Фактура са истом пореском категоријом и различитим ПДВ стопама на Систему е-Фактура
• Демонстрација креирања документа Књижно задужење које се референцира на документ који је послат/није послат путем Система
• Измена калкулације вредности у Збирној евиденцији ПДВ на продукционом окружењу Система е-Фактура
• Важне информације за кориснике и минималан сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру
25.05.2023. - Креирање докумената и оперативни рад на корисничком интерфејсу Система електронских фактура
-
Агенда:
• Демонстрација креирања документа Авансни рачун на Систему е-Фактура
• Демонстрација креирања документа Коначни рачун који се референцира на један или више Авансних рачуна
• Демонстрација креирања документа Књижно одобрење које се референцира на појединачни Авансни рачун
• Измена калкулације вредности у Збирној евиденцији ПДВ на демо окружењу система
• Претрага докумената на Систему е-Фактура
18.05.2023. - Одговори на најчешће постављена питања корисника
- Агенда:
• Портал за електронску идентификацију грађана - инструкције за поступање у конкретним ситуацијама
• ЦРФ - најчешће недоумице корисника
• Креирање Авансног рачуна и Коначне фактуре
• Издавање докумената учитавањем XML датотеке
11.05.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у Систему електронских фактура
- Агенда:
• Унос података у Појединачну евиденцију ПДВ на Систему е-Фактура
• Измене у Појединачној евиденцији ПДВ на систему
• Статуси Појединачне евиденције ПДВ на систему
• Унос података у Збирну евиденцију ПДВ на Систему е-Фактура
• Статуси Збирне евиденције ПДВ на систему
04.05.2023. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.3 на демо окружењу Система електронских фактура
- Агенда:
• Подешавање регистара на Систему е-фактура
• Демонстрација креирања Књижног одобрења
• Демонстрација креирања Књижног задужења
• Преглед историје измена на документу
27.04.2023. - Одговори на често постављана питања корисника у вези са коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Подешавање регистара на Систему е-фактура
• Демонстрација креирања Књижног одобрења
• Демонстрација креирања Књижног задужења
• Преглед историје измена на документу
20.04.2023. - Практична примена Закона о електронском фактурисању на Систему е-Фактура
- Агенда:
• Обавезни елементи електронске фактуре
• Обавеза издавања електронске фактуре - изузеци
• Пореске категорије на Систему е-фактура
• Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ на Систему електронских фактура
• Корисници Система е-Фактура – Добровољни корисник
12.04.2023. - Одговори на најчешће постављена питања корисника у вези са коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Подешавање регистара на Систему е-фактура
• Демонстрација креирања Књижног одобрења
• Демонстрација креирања Књижног задужења
• Преглед историје измена на документу
06.04.2023. - Оперативно коришћење интерфејса Система електронских фактура
- Агенда:
• типови докумената
• креирање контакта
• демонстрација креирања докумената и слање купцу
• демонстрација пријема докумената на корисничком налогу купца
• променe статуса докумената
• претраживање докумената
30.03.2023. - Коришћење Система електронских фактура - одговори на често постављана питања корисника
- Агенда:
• Ко су корисници Система е-Фактура?
• Типови докумената на Систему е-Фактура
• Рокови за прихватање и одбијање докумената на СЕФ-у
• Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а на СЕФ-у
23.03.2023. - Коришћење Система електронских фактура путем API сервиса и креирање исправних XML датотека
- Агенда:
• API документација
• XML примери
• Примери најчешћих грешака приликом креирања XML датотеке
• Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру
16.03.2023. - Функционалности и промене које су део ажурирања 3.2 на продукционом и демо окружењу Система електронских фактура
- Агенда:
• Укидање аутоматских и-мејл нотификација на демо верзији
• Измене и исправке на API сервисима
• Могућност уноса вредности за заокруживање износа фактуре
• Остале измене у Систему
09.03.2023. - Регистровање на Порталу за електронску идентификацију грађана, пријава на Систем електронских фактура и инструкције за поступање у одређеним ситуацијама – одговори на питања корисника
- Агенда:
• Портал за електронску идентификацију грађана – регистрација корисника
• Пријава на Систем електронских фактура
• Корисничке улоге на Систему
• Одговори на често постављана питања корисника
02.03.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у систему електронских фактура, са примерима из праксе
- Агенда:
• Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а (ЕЕО ПДВ)
• Порески дужник
• ЕЕО ПДВ-а за промет без накнаде
• Врсте евиденција у систему електронских фактура и начин евидентирања ПДВ-а
23.02.2023. - Одговори на често постављена питања у вези са коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Систем електронских фактура и коришћење
• Типови докумената на СЕФ-у
• Пореске категорије и примери
• Најчешћа питања и одговори
09.02.2023. - Електронско евидентирање обрачуна ПДВ-а у СЕФ-у, са конкретним примерима из праксе
- Агенда:
• Обавеза електронског евидентирања обрачуна ПДВ-а (ЕЕО ПДВ)
• Порески дужник
• ЕЕО ПДВ-а у случају изузетка од обавезе издавања електронске фактуре или фискалног рачуна
• ЕЕО ПДВ-a за промет без накнаде
• Врсте евиденција у систему електронских фактура и начин евидентирања ПДВ-а
02.02.2023. - Препоруке за приступ СЕФ-у путем апликативног интерфејса, најчешћи изазови и инструкције
- Агенда:
• Препоруке за рад на претраживачима
• Најчешће грешке приликом приступа систему законских заступника нерезидената
• Могући проблеми приликом приступа СЕФ-у осталих корисника
• Проблеми приликом креирања и слања докумената кроз СЕФ
• Упутство за пријаву проблема надлежним институцијама
26.01.2023. - Измене на СЕФ-у које су део ажурирања 3.1
- Агенда:
• Омогућено креирање и слање коначног рачуна који се референцира на један или више авансних рачуна, без обзира на статусе одобравања повезаних авансних рачуна
• Уведена валидација да авансни рачун не може бити сторниран уколико је везан за коначни рачун који није сторниран
• Укинута могућност отказивања издате фактуре
• Омогућено да се отказивање фактуре у ЦРФ-у ради при сторнирању фактуре, уместо при њеном одбијању
• Омогућено да након акције одбијања фактуре, прималац фактуре може накнадно да одобри фактуру
• Измењене су лабеле „Одобри“/“Одбаци“ у "Прихватање"/"Одбијање", и „Преузми“ у „Преузми PDF“
19.01.2023. - Питања и одговори у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Најчешћа питања корисника у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура и одговори
12.01.2023. - Законска обавеза коришћења СЕФ, регистрација, пријава, додавање нових корисника и субјеката на Систем електронских фактура
- Агенда:
• Ко је у складу са ЗоЕФ у обавези да користи СЕФ?• представљање појединачних секција на командној табли
• Провера података у надлежним институцијама
• Регистрација на Порталу за електронску идентификацију грађана
• Пријава на Порталу за електронску идентификацију грађана
• Пријава законског заступника на Систем електронских фактура - за све типове субјеката
• Додавање нових корисника на кориснички налог субјекта
• Додавање нове компаније
• Одговори на најчешћа питања корисника
29.11.2022. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура
- Агенда:
• пријава на СЕФ
• представљање појединачних секција на командној табли
• типови докумената
• креирање контакта
• демонстрација креирања фактуре и слање купцу
• креирање авансног рачуна
• креирање књижног одобрења/задужења
• демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
• променe статуса докумената
• претраживање докумената
• подешавања
22.12.2022. - Регистрација, пријава, додавање нових корисника и субјеката на Систем електронских фактура
- Агенда:
• Провера података у надлежним институцијама
• Регистрација на Порталу за електронску идентификацију грађана
• Пријава на Порталу за електронску идентификацију грађана
• Пријава законског заступника на Систем електронских фактура - за све типове субјеката
• Додавање нових корисника на кориснички налог субјекта
• Додавање нове компаније
• Одговори на најчешћа питања корисника
15.12.2022. - Посебна обавеза електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност - појединачна и збирна евиденција
- Агенда:
• Посебна обавеза електронског евидентирања обрачуна пореза на додату вредност - појединачна и збирна евиденција
08.12.2022. - Представљање нових функционалности и промена које су део ажурирања демо окружења СЕФ - 3.0
- Агенда:
• Филтрирање ID бројева улазних и излазних фактура по „Статусу“ и „Датуму од/до“
• Измењена логика око одабира повезаних фактура за књижно задужење и књижно одобрење
• Филтрирање ID бројева фактура носиоцa јавне набавке по „Статусу“ и „Датуму од/до“
• "Датум доспећа" више није обавезан елемент
• Могућност контроле регистрације обавезе у ЦРФ код увоза XML датотеке кроз СЕФ апликацију
• Унапређена функционалност детекције уколико корисник више пута пошаље фактуру са истим RequestID
• Уклоњена могућност аутоматског слања у ЦРФ, у случају рада помоћу API сервиса
• „Pop-up“ за пун назив субјекта
• Интерно техничко упутствo - верзија од 05.12.2022.
• Остале исправке и унапређења
01.12.2022. - Примери ситуација у вези са коришћењем Система електронских фактура путем API сервиса и креирањем XML датотека
- Агенда:
• Ограничење броја API позива
• Укидање аутоматске опције за слање фактура у ЦРФ преко API сервиса
• Генерисање и потешкоће при коришћењу API кључа
• XML примери и најчешће грешке при креирању електронских фактура
• API документација
• API нотификације
• Минимални сет информација за пријаву техничких проблема контакт центру
• Корисни линкови
24.11.2022. - Предуслови и кораци приликом пријаве на СЕФ и адекватно поступање у конкретним ситуацијама из праксе
- Агенда:
• Неопходност поседовања квалификованог електронског сертификата или параметара за приступ мобилној апликацији ConsentID
• Потврда електронског идентитета преко еИД
• Исправност података о привредном субјекту и законском заступнику у надлежним регистрима
• Отварање налога на СЕФ-у одабиром исправног типа субјекта
• Процедура приступа СЕФ у случајевима промене законског заступника
• Додавањe нових корисника на СЕФ и најчешћи изазови у пракси
• Примери различитих типова докумената на СЕФ-у
• Креирање авансног рачуна и повезивање са коначном фактуром
• Креирање фактуре са „АЕ“ категоријом
• Коришћење пореске категорије „N“ - aнулирање
17.11.2022. - Рад са Системом е-Фактура преко API сервиса и креирање валидних XML датотека
- Агенда:
• Врсте стандарда
• Тумачење стандарда и њихове разлике
• Тумачење ажуриране спецификације стандарда
• Типови докумената
• Структура XML датотеке - битни делови фактуре
• Екстензије
• Појам пореских категорија
• Пример пореских категорија
• Коначни рачун са стандардизованом екстензијом
• Фактура у валути
• API - евиденција ПДВ-а
• API - нотификације
• API - остало
• Корисни линкови
10.11.2022. - Најчешћи изазови приликом коришћења СЕФ-а и инструкције за поступање у циљу решавања
- Агенда:
• инструкције за регистровање на СЕФ, у зависности од типа субјекта
• проблеми приликом пријаве законског заступника на СЕФ, примери и решења
• проблеми приликом додавања нових корисника, примери и решења
• проблеми приликом издавања документа, примери и решења
• проблеми приликом регистрације обавеза у ЦРФ, примери и решења
• инструкције за поступање у случају припајања или промене типа субјеката
• упутство за пријаву проблема Контакт центру за СЕФ, у циљу достављања комплетних информација ради ефикаснијег решавања
• корисни линкови
04.11.2022. - Питања и одговори у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Најчешћа питања корисника у вези са оперативним коришћењем Система електронских фактура и одговори
27.10.2022. - Рад са Системом е-Фактура преко API сервиса и креирање валидних XML-ова према стандарду
- Агенда:
• Врсте стандарда
• Тумачење стандарда и њихове разлике
• Тумачење ажуриране спецификације стандарда
• Типови докумената
• Структура XML датотеке - битни делови фактуре
• Екстензије
• Појам пореских категорија
• Пример пореских категорија
• Коначни рачун са стандардизованом екстензијом
• Фактура у валути
• Најчешће грешке у оквиру XML датотека
• Корисни линкови
• Кратак преглед API документације
• Нотификације
• Питања и одговори
20.10.2022. - Оперативно коришћење Система електронских фактура
- Агенда:
• Начини креирања излазних докумената
• Креирање излазног документа коришћењем корисничког интерфејса
• Типови докумената
• Креирање и слање авансног рачуна
• Креирање фактуре са приложеном документацијом и слање
• Креирање књижног одобрења и књижног задужења
• Статуси излазних докумената и њихове промене
• Пријем докумената на страни дужника
• Статуси улазних докумената и њихове промене
• Претраживање докумената
• Појединачна и збирна евиденција ПДВ-а
11.10.2022. - Регистровање налога и пријава на еИД, преузимање апликације ConsentID, унос параметара и активација
- Агенда:
• Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију (еИД)
• Пријава на еИД путем квалификованог електронског сертификата
• Преузимање апликације ConsentID, унос параметара и активација апликације
• Пријава на еИД путем апликације ConsentID
• Питања и одговори
04.10.2022. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура
- Агенда:
• представљање појединачних секција на командној табли
• типови докумената
• демонстрација формирања излазног документа, са приложеном документацијом и слање купцу
• креирање авансног рачуна
• креирање књижног одобрења/задужења
• демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
• променe статуса докумената
• претраживање докумената
27.09.2022. - Питања и одговори у вези са регистрацијом на еИД, пријавом на СЕФ и додавањем корисничких улога
- Агенда:
• Објашњење процедуре регистровања налога на Порталу за електронску идентификацију
• Пријава путем квалификованог електронског сертификата или мобилне апликације ConsentID
• Пријава на Систем електронских фактура по којој искључиво законски заступник региструје налог субјектa на СЕФ-у
20.09.2022. - Преузимање ConsentID апликације, унос параметара, активација апликације и демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система електронских фактура
- Агенда:
• инсталација и покретање ConsentID апликације
• представљање појединачних секција на командној табли
• одабир типа документа
• демонстрација формирања излазног документа, са приложеном документацијом и слање купцу
• креирање књижног одобрења/задужења
• демонстрација пријема документа на корисничком налогу купца
• променe статуса докумената
• претраживање докумената
13.09.2022. - Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију, пријава на Систем електронских фактура и додељивање корисничких улога
- Агенда:
• Регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију (еИД);
• Пријава на Порталу за електронску идентификацију квалификованим електронским сертификатом или преко апликације ConsentID;
• Регистровање налога субјекта на Систему е-Фактура;
• Додељивање корисничких улога у оквиру субјекта на Систему е-Фактура;
21.04.2022. - Нове функционалности у Систему електронских фактура
- Агенда:
• Измена обрачуна ПДВ-а
• Измене попуста на нивоу ставке
• Нове пореске категорије
• Измене књижног одобрења/књижног задужења
• Авансни рачун – измене ставки
• Измена на нивоу коначног рачуна
• Појединачна евиденција ПДВ-а
• Збирна евиденција ПДВ-а
• Приказ фактура носиоца Јавних набавки
• Подешавања информационог посредника
18.04.2022. - Снимак обуке за кориснике јавног сектора
- Агенда:
• Министарство финансија у сарадњи са НАЛЕД-ом организовано је 18. априла завршну обуку поводом почетка примене система електронских фактура за кориснике јавног сектора.Учесници су упознати како са правним оквиром примене електронских фактура, тако и са могућностима ажурираног система електронског фактурисања, начином коришћења те најчешћим сценаријима за слање и пријем електронских фактура између различитих актера.
31.03.2022. - Најчешће постављена питања (други део)
- Агенда:
• Регистрација/пријава на еИД
• Отварање налога на Систему еФактура
• Додељивање овлашћења у СЕФ-у и прихватање корисничких улога
• Коришћење СЕФ-а
• Правни оквир
24.03.2022. - Вебинар поводом покретања Система еФактура у јавном сектору
- Агенда:
I Пријава на Систем еФактура
• Пријава путем квалификованог електронског сертификата
• Пријава путем двофакторске аутентикацијеII Коришћење Система еФактура
• Подешавања у Систему еФактура
• Типови докумената који се могу размењивати путем Система еФактура
• Креирање улазних документа
• Начин пријема докумената на корисничком налогу купца
• Претрага докумената
• Додавање и слање прилога путем Система еФактура
24.02.2022. - Повезаност и разлике између СЕФ-а и СУФ-а
- Агенда:
• Шта је Систем електронских фактура, а шта Систем за управљање фактурама?
• Интеграција између СЕФ-а и СУФ-а
• Ко су корисници СЕФ-а, а ко корисници СУФ-а?
• Предуслови за коришћење СЕФ-а и СУФ-а
• Начини регистрације и пријаве на СЕФ и СУФ
• Рад у Систему за управљање фактурама
• Креирање излазних електронских фактура у СЕФ-у и уношење улазних фактура у Систем за управљање фактурама
• Повезивање система са рачуноводственим програмима
11.02.2022. - Коришћење Система електронских фактура
- Агенда:
• Функционалности појединачних тастера на командној табли
• Подешавања у Систему еФактура
• Типови докумената који се могу размењивати посредством Система Е-фактура
• Креирање излазних докумената
• Увоз улазног документа
• Начин пријема документа на корисничком налогу купца
• Претрага докумената
04.02.2022. - Најчешће постављена питања и одговори у вези са коришћењем Система електронских фактура
- Агенда:
• Кроз овај вебинар дати су одговори на најчешће постављена питања о регистрацији на еИД и Систем еФактура, додељивању овлашћења у СЕФ-у, коришћењу електронских фактура. Такође, током вебинара одговорили смо и на техничка и правна питања у вези са коришћењем Система електронских фактура.
28.01.2022. - Регистрација на Систему е-Фактура, додељивање овлашћења и пријава нових корисника
- Агенда:
• Генерисање параметара за регистрацију на Порталу за електронску идентификацију
• Сертификациона тела
• Регистрација квалификованим електронским сертификатом;
• Регистрација двофакторском аутентикацијом
• Пријава квалификованим електронским сертификатом и двофакторском аутентикацијом
• Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат јавног сектора
• Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат приватног сектора
• Отварање налога за добровољне кориснике Система е-Фактура
• Додељивање овлашћења на Систему Е-фактура и пријава нових корисника
01.12.2021. - Обука поводом покретања е-Фактуре у јавном сектору
- Агенда:
• Министарство финансија у сарадњи са Националном алијанском за локални економски развој (НАЛЕД) организовало је 1. децембра 2021. године у Палати Србија завршну обуку поводом покретања е-Фактура у јавном сектору за локалне самоуправе, локална јавна предузећа и установе.На обуци су представљене кључне новине и предности које за локалне самоуправе доноси нови Закон о електронском фактурисању. Учесници обуке су се упознали са могућностима електронског система, начином коришћења и најчешћим сценаријима за слање и пријем електронских фактура између различитих актера. Догађај је отворио министар финансија Синиша Мали.
19.11.2021. - Демонстрација функционалности корисничког интерфејса Система Е-фактура
- Агенда:
• Учесници вебинара су детаљно информисани о функционалностима појединачних тастера на командној табли, типовима докумената који се могу размењивати посредством Система Е-фактура, начину креирања излазног документа (фактуре), начину креирања књижног одобрења, начину како се књижно одобрење референцира на изворну фактуру, начину извоза улазног документа, могућнотима додавања и слања прилога, начину пријема документа на корисничком налогу купца, статусима који се додељују документима, параметрима по којима је могуће вршити претрагу докумената.
04.11.2021. - Повезивање на Систем Е-фактура путем АПИ сервиса, генерисање АПИ кључа, XМЛ валидација
Агенда:
• пријава на Систем Е-фактура
• генерисање API кључа и приступ „swagger“ документацији
• структура API сервиса
• нотификације о изменама
• увод у „UBL 2.1“ стандард XML формата
28.10.2021. - Регистрација на Систему Е-фактура и додељивање овлашћења унутар компаније
- Агенда:
• Пријава квалификованим електронским сертификатом
• Отварање налога на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат јавног сектора
• Пријава двофакторском аутентикацијом
• Отварање налога за компанију на Систему Е-фактура уколико је корисник субјекат приватног сектора
• Отварање налога за добровољне кориснике Система е-фактура
• Додељивање овлашћења унутар компаније на Систему Е-фактура, након регистрације