Да бисте се успешно пријавили на Систем електронских фактура неопходна је регистрација квалификованим електронским сертификатом. Дакле, регистрација корисничким именом и лозинком није могућа.
Квалификовани електронски сертификат издају следећа сертификациона тела:
Да бисте се успешно пријавили на Систем електронских фактура неопходно је потврдите Ваш идентитет преко Портала за електронску идентификацију путем квалификованог електронског сертификата или двофакторске аутентикације. Дакле, приступ СЕФ-у путем корисничког имена и лозинке није могућ.
Није могуће отворити посебан налог везан за службени мејл зато што можете само једном да унесете Ваш квалификовани електронски сертификат.
еИД је потврђени електронски идентитет лица. Свако лице које има налог на Порталу еИД је еГрађанин.-а. Регистрација на Порталу еИД је први корак кроз који корисник пролази како би се успешно регистровао на систему е-Фактура. То може учинити преко квалификованог електронског сертификата или преко апликације Consent ID.
Да бисте успешно очитали квалификовани електронски сертификат, потребно је да постоје одређени предуслови:
Инсталација софтвера за личне карте:
Уколико поседујете квалификовани електронски сертификат било ког сертификационог тела (са списка изнад) увек можете себи издати сертификат Канцеларије за ИТ и еУправу, који се налази на Вашем мобилном телефону или таблету (мобилна апликација ConsentID).
Упутство како да активирате сертификат на мобилном телефону, уколико поседујете квалификован сертификат другог сертификационог тела налази се овде.
Како би приступио Систему еФактура, нови корисник потврђује активациони линк који је примио на адресу електронске поште и на Порталу за електронску идентификацију се пријављује путем квалификованог електронског сертификата или мобилне апликације ConsentID. За додатну помоћ, обратите се Корисничкој подршци.
Грешка коју сте навели везана је за Портал за електронску идентификацију. Молимо Вас да контактирате Корисничку подршку СЕФ ради решавања проблема.
Не морате. Налог на еУправи се односи и на еИД. Напомена: Систему еФактура приступате преко Портала за електронску идентификацију путем квалификованог електронског сертификата или двофакторске аутентикације. Додатне информације можете пронаћи на ЛИНКУ.
Преоптерећеност система, покушајте поново.
Уколико покушате да се региструјете на портал еИД,а већ сте регистровани на истом порталу, систем неће допустити да извршите регистрацију и показаће грешку- КОРИСНИЧКО ИМЕ ЈЕ ВЕЋ У УПОТРЕБИ. Грешку ће приказати и уколико сте поновили ЈМБГ.
Параметре (ИД корисника и регистрациони код ) можете самостално да генеришете учитавањем квалификованог електронског сертификата на Порталу за електронску идентификацију. Након успешног пријављивања приказаће се странице са подацима корисничког налога. Одабиром опције „Издај податке” генерисаће се подаци. За коришћење апликације је неопходно да имате интернет конекцију на мобилном уређају. Упутство можете погледати на ЛИНКУ.
Могуће је.
Искључиво законски заступник (у случају општине – председник или начелник општине) може да отвори први налог за јединствени број корисника јавних средстава који означава ту општину. Аналогно, с обзиром на чињеницу да месне заједнице имају статус правних лица, председник савета месне заједнице, као законски заступник, отвара први налог за месну заједницу.
Није могуће променити Тип субјекта након креирања налога на демо верзији СЕФ-а. Контактирајте корисничку подршку СЕФ-а поводом решавања проблема.
Уколико сте успели да региструјете компанију са квалификованим електронским сертификатом претходног законског заступника, у одељку подешавања/корисници можете додати новог законског заступника, у супротном потребно је покренути процедуру ажурирања података у регистру КЈС у Управи затрезор.
Уколико законски заступник при регистрацији не може да заврши процедуру регистрације, из горе наведеног разлога. неопходно је да проверите у Управи за Трезор да ли је извршено ажурирање података у регистру КЈС и уколико није, покренути процедуру ажурирања података у регистру КЈС у Управи за трезор. Након извршене промене законског заступника, регистрацију на систему електронских фактура можете одрадити дан након промене.
Да, искључиво законски заступник може регистровати субјект на СЕФ.
Молимо Вас да проверите у Управи за трезор да ли су ажурирани подаци везани за законског заступника.
Након што сте успешно регистровали прву компанију, на контролној табли система за електронско фактурисање, у горњем десном углу, кликом на назив компаније кориснику се отвара прозор са опцијом „додај нову компанију“. Понављањем истог поступка за сваку наредну компанију, законски заступник може регистровати све комппаније које заступа.
Уколико сте одабрали одговарајући тип компаније, највероватније је дошло до тренутног прекида у вези између Система за електронско фактурисање и Пореске управе. Молимо Вас да покушате да се региструјете поново, искључиво квалификованим електронским сертификатом законског заступника.
Да, могуће је регистровати се на систему електронских фактура као физичко лице.
За успешну пријаву на демо верзију е-Фактуре је потребно да законски заступник има валидан квалификовани електронски сертификат.
Молимо Вас да на Вашем рачунару подесите датум, време, временску зону.
Портал https://efaktura.mfin.gov.rs још увек није у функцији, постаће функционалан, у складу са Законом о електронском фактурисању („Службени гласник РС”, број 44, 129/21), по успoстaвљaњу тeхничкo-тeхнoлoшких услoвa, до тада се можете пријавити на demoefaktura.mfin.gov.rs
Мораћете поново да се региструјете на демо верзију електронског фактурисања. Регистрација на демо неће аутоматски бити преузета на продукциону верзију.
Наведено питање ближе је уређено Правилником о начину и поступку регистровања за приступ систему електронских фактура, начину приступања и коришћења система електронских фактура и начину коришћења података који су доступни у систему електронских фактура („Службени гласник РС“, број 69, 132/21). Пре свега, неопходно је да се за приступ Систему електронских фактура региструје законски заступник субјекта промета (односно субјект промета лично у случају када је субјект промета физичко лице). Након тога, у складу са чланом 4. Уредбе, у апликацији за регистровање субјект промета може одредити овлашћена лица за приступ путем корисничког интерфејса, укључујући рачуновођу. Након пријаве на налог компаније, у делу подешавања бира "корисници/додај новог корисника"".
Уколико сте успели да региструјете компанију са квалификованим електронским сертификатом претходног законског заступника, у одељку Подешавања/Корисници/Додај новог корисника, можете додати новог законског заступника са правима администратора, који ће деактивирати иницијалног законског заступника као корисника СЕФ променом статуса корисничке улоге из Активан у Неактиван.
Ревизор може да прегледа улазна и излазна документа, без могућности да креира, шаље и одобри улазна документа и без могућности да креира нове кориснике за одређену компанију.
Администратор може да креира и шаље излазна документа, одобрава улазна документа и креира нове корисничке налоге у оквиру своје компаније.
Корисник може креирати и слати улазна документа и одобравати исто.
Коринскик за улазна документа може само да одобрава улазна документа, без могућности да креира и шаље излазна документа.
Корисник за излазна документа може само креирати и слати излазна документа, без могућности да одобри улазна документа.
Није могуће, можете само променити статус корисника из “активан” у “неактиван”. Изаберите Подешавања- Корисници- кликните на жељеног корисника, отвориће се страница по имену "Уреди корисника", затим промените Стање налога у "неактиван".
Изаберите Подешавања- Корисници- кликните на жељеног корисника, отвориће се страница по имену "Уреди корисника", затим кликните на падајући мени испод "Улога", обележите нову улогу и унесите датум дана који следи.
Могуће је да корисник има једну електронску пошту на коју ће му бити додељено више корисничких улога од различитих компанија.
У тренутку слања позива, корисник не мора имати отворен налог на порталу за еИД. Међутим, у складу са одредбама Правилника о начину и поступку регистровања за приступ систему електронских фактура, прво се отвара налог на Порталу за електронску идентификацију. Након тога се успешно можете регистровати на демо окружење система електронских фактура.
Законски заступник (директор) може било коме доделити улогу администратора као и сваку другу улогу. Администратор има највиша права: може да управља подешавањима, да креира и шаље излазне документе, одобрава улазна документа и креира нове корисничке налоге.
Сваки новододати корисник који се успешно регистровао на Систем електронских фактура преко линка који му је стигао на електронсу адресу има независан приступ систему.
Потребно је да потврдите активациони линк за потврду корисничке улоге који је стигао на адресу Ваше електронске поште за обе школе.
Да, сви субјекти јавног сектора су у обавези да шаљу и примају електронске фактуре кроз Ссистем електронских фактура у складу са Законом о електронском фактурисању.
На истој фактури је могуће унети стопе ПДВ-а од 10% и 20%.
Није могуће слати фактуру субјектима који нису регистровани на СЕФ.
У СЕФ уносите и динарске и девизне фактуре.
Издавање еФактура физичким лицима ће бити могуће у СЕФ-у. Физичка лица ће моћи да се пријаве на СЕФ као добровољни корисници.
Такву фактуру је могуће сторинирати.
Могуће да је датумски опсег у прегледу фактура подешен на период који не обухвата датум промета фактуре. Проверите филтере.
Повезивање коначног рачуна са више авансних рачуна се ради тако што се наводе бројеви авансних рачуна и уноси се укупан збир авансних плаћања на који се фактура позива.
Фактуре уносите једну по једну, било ручним уносом на Корисничком интерфејсу било машинским путем помоћу АПИ сервиса. Не постоји рок за унос, то је одговорност корисника. Битно је напоменути да ће ”Датум издавања фактуре” бити системски тј. датум када је фактура послата у систему. Неће бити могуће издавати фактуре са ”Датумом издавања у прошлости“.
InvoiceId је уписан на заглављу PDF приказа фактуре.
Молимо Вас да при изради фактуре сами измените погрешно наведен поштански број. У СЕФ-у одаберите опцију "подешавања", затим "детаљи компаније" , потом исправите погрешан број и кликните на "сачувај подешавања".
Додатне информације су објављене у Правилнику о допуни Правилника о порезу на додату вредност ( "Службени гласник РС ", број 59/2022 од 20.05.2022.године).
Потребно је да се региструјете на тестном окружењу ЦРФ као и прималац електронске фактуре. Ако сте већ креирали налог и проблем се није решио то значи да прималац нема отворен налог на тестном окружењу ЦРФ-а.
Након извесног времена неактивности на систему електронских фактура, систем захтева затварање платформе, те Вас молимо да напустите страницу и поново унесете адресу веб апликације.
Ако пише да је фајл дуплиран, могуће је да је документ већ креиран под истим бројем документа.
Примери XML-a су дати са ''dummy'' подацима. На местима где су уписани МБ или ПИБ купца и добављача потребно је унети исправне податке компанија које су регистроване на Систем електронских фактура. Такође, у поље где је уписан ЈБКЈС треба унети ЈБКЈС уколико је у питању корисник јавних средстава. У супротном то поље треба обрисати.
На СЕФ-у није омугућен масовни унос фактура већ једна по једна.
Тренутно не постоји опција за преузимање XML фајла са продајне стране. Ова опција би се могла додати на прегледу саме фактуре, али не и на sales листи "излазни документи".
Овде је реч о броју фактуре, који прописуе фирма, и која мора бити јединствена на нивоу ПИБ (односо ЈБКЈС). Ово нема никакве везе са потписивањем документа.
Неопходно је за сваку фактуру при слању послати јединствени requestId. Ово је индикатор да се захтев односи на већ постојећу фактуру тако да ако сте послали већ фактуру са неком вредношћу, назад добијате идентификатор те већ постојеће фактуре, нова неће бити креирана.
Овакво ограничење не постоји у систему. Проверите да ли је комплетан прилог уклоњен (не само base64 већ комплетан елемент).
Стандар електронског фактурисања за Србију је прописан одговарајућим актима, не планира се подршка за друге електонске формате, нити било који вид трансформације из једног формата у други.
Тренутно није могуће испоручивати фајлове преко Peppol-a. План је да се омогући у неком од наредних надоградњи Система електронских фактура.
Кључ за аутентификацију се налази у делу Podešavanja/API menadžment/Ključ za autentifikaciju, који се користи као ApiKey приликом позивања API метода, конкретно да би се позвала /api/publicApi/sales-invoice метода потребно је да се као ApiKey користи кључ за аутентификацију.
Отворене компаније на систему можете видети пријавом на кориснички интерфејс, у одељку подешавања/регистри купаца, где слободно претрагом можете насумично одабрати регистровану компанију на систему.
Повлачење фактура у данашњем дану је онемогућено како би се стимулисано коришћење система нотификавија. Како бисте почели да добијате нотификације о изменама статуса фактура, потребно је најпре подесити адресе сервиса које Ви излажете у АПИ подешавањима на еФактура апликацији. Позивом subscribe ендпоинта на јавном АПИ претплаћујете се да добијате нотификације о изменама статуса фактура наредног дана, као и генерисани кључ који ће бити додат на сваку нотификацију како би могли утврдити да позив долази из еФактура система. Вишеструким позивом у истом дану претходни кључ стављае ван снаге (следећег дана на нотификацијама ће бити послат последњи кључ генерисан претходног дана). Када постоји пртплата одређеног дана (одговарајућа субскрипција је одрађена претходног дана) на ендпоинте подешене у подешавањима еФактура система биће упућен POST захтев. чија је структура потпуно иста као резултат који се добија позивом одговарајућих changes endpoint-a претходног дана.
Аутоматски се прослеђује, није потребно да се логујете.
Шифрарник ослобођења од ПДВ је у изради, конкретну шифру, као и припадајући основ ослобођења ће бити могуће дати након објављивања шифрарника.
Не, сама природа одобрења је да се износ умањује, на документу се исказују позитивне вредности.
Ово је проблем у самом документу, радимо на унапређењу како би слични проблеми били препознати унапред.
AdditionalDocumentReference може да садржи до 3 base64 pdf документа приложена уз фактуру. Пример садржи фактуру, што у опште, случају није потребно, систем ће генерисати фактуру.
Систем електронских фактура - информатичко-технолошко решење којим управља централни информациони "Систем електронских фактура - информатичко-технолошко решење којим управља централни информациони посредник и преко кога се врши слање, пријем, евидентирање, обрада и чување електронских фактура. Систем електронских фактура може да користи субјект јавног сектора и субјект приватног сектора по успостављању техничко-технолошких услова.
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу је за потребе корисника јавних средстава обезбедила софтверско решење СУФ - систем за пријем, чување, одобравање и припрему књижења улазних рачуна који треба да омогући пријем и управљање рачунима - фактурама примљеним од добављача. Обезбеђен је лиценцни софтвер са припадајућим лиценцама за све кориснике јавних средстава, за неограничен број корисника система.
СУФ омогућава преузимање фактура из система Е-фактура или ручни унос фактура у систем, као и њихово чување у електронској форми, уз могућност увида у оригиналну фактуру у ПДФ формату.
Уколико имате дилему да ли је Ваша организација или предузеће субјект јавног или субјект приватног сектора, исправан пут био би обраћање Министарству финансија захтевом за добијање стручног мишљења у складу са описаном процедуром: https://mfin.gov.rs/usluge/davanje-strucnog-misljenja
Да, сви субјекти јавног сектора су у обавези да шаљу или примају електронске фактуре кроз систем е-Фактура у складу са Законом о електронском фактурисању.
Потребно је поднети захтев за информационог посредника, захтев за добијање сагласности можете пронаћи на страници https://www.efaktura.gov.rs/ на пољу „информациони посредник“ .